logo

از آخرین رویدادهای انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان مطلع شوید

متن اصلی

1402/6/13 - صعود نعمت بابایی‌پور کوهنورد پیوند کلیه به قله کازبک گرجستان

نعمت بابایی‌پور کوهنورد پیوند کلیه قله ۵ هزار و ۵۴ متری کازبک معروف به اورست کوچک در کشور گرجستان را فتح کرد.

نعمت بابایی‌پور کوهنورد پیوند کلیه قله ۵ هزار و ۵۴ متری کازبک معروف به اورست کوچک در کشور گرجستان را فتح کرد و باری دیگر برای انجمن کلیوی زنجان افتخار آفرین شد.
+drow.ItemArray.GetValue(6).ToString() +

به گزارش روابط عمومی انجمن بیماران کلیوی زنجان ، نعمت بابایی پور متولد ۱۳۵۹ کوهنوردی که در سال ۱۳۹۲ پیوند کلیه شده است باری دیگر برای انجمن کلیوی زنجان افتخار آفرین شد.

نعمت بابایی‌پور در این مصاحبه ضمن تعریف خاطرات سفر خود به معرفی این قلّه پرداخت. کازبک(به معنی قله یخ‌زده) نام کوهی است در شمال شرق گرجستان و در نزدیکی مرز روسیه واقع شده و ارتفاع آن ۵،۰۵۴ متر است. درجهٔ سختی قلهٔ این کوه با درجهٔ سختی قله‌های رشته‌کوه هیمالیا برابری می‌کند و به نام اورست کوچک مشهور است

وی در ادامه اظهار کرد: آقای فرهاد محرمی قیداری رئیس باشگاه اساتید و مربیان برنامه صعود قله را در تاریخ ۳۰ مرداد الی ۴ شهریور برنامه‌ریزی کرده بود که با ۳۶ نفر از کوهنوردان استان‌های کشورمان ساعت ۸صبح روز دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ از فرودگاه امام‌خمینی با نیم ساعت تأخیر راهی کشور گرجستان (تفلیس) شدیم. ساعت ۱۰ در فرودگاه گرجستان بعد از تحویل گرفتن بار و لوازم صعود در یک هتل در داخل شهر اقامت کردیم و پس از یک روز استراحت، در دومین روز برنامه، راهی روستای کازبکی شدیم

ساعت ۴ بعدازظهر همراه با اعضای باشگاه به روستای کازبکی رسیدیم و بعد از خرید و تهیه لوازم تیم، در اقامتگاه روستا کازبکی استراحت کردیم. صبح روز سوم به سمت کمپ میتو حرکت کردیم که با پیمایش ۵ونیم ساعته، بعد از بررسی پاسپورت توسط پلیس کوهستان ساعت ۲ بعدازظهر به کمپ میتو رسیدیم و با همکاری هم چادر و تجهیزات را برای استراحت و تغذیه برپا کردیم.سپس استاد محرمی همراه با کادر فنی با اقدام به بررسی در مورد پنجره هوایی، ساعت صعود به قله را اعلام کردند و ما ساعت یک بامداد روز چهارم یعنی ۵شنبه دوم شهریورماه آماده صعود شدیم.

بعد از پیمایش یک ساعته به مسیر یخچال وارد شدیم که تیم آماده تجهیز کردن لوازم فنی مانند هارنس، کرامپون و طناب شد. استاد محرمی امن‌ترین روش صعود را انتخاب کرده و ما به پیمایش کل مسیر و صعود به قله ادامه دادیم. کل تیم باشگاه بعد از پیمایش شکاف‌های یخی عظیم در نهایت ساعت ۱۰ صبح بر فراز قله کازبکی صعود کرده و این فتح را ثبت کردیم و بعد از ۲۰ دقیقه تیم قله را به طرف کمپ میتو ترک کرد

در ساعت ۴ بعد ازظهر همه اعضای تیم در کمپ میتو آماده استراحت و تهیه غذا برای خود بودند و شب را در کمپ سپری کردیم. صبح روز بعد یعنی روز پنجم، (جمعه سوم شهریور) از کمپ میتو به سمت روستای کازبک حرکت کردیم که ساعت یک ظهر در روستای کازبکی سوار مینی‌بوس و راهی شهر تفلیس شدیم و کل تیم عصر جمعه تا روز ششم (شنبه ۴ شهریور) در هتل اقامت کردیم. صبح روز شنبه بعد صرف صبحانه، حکم صعود از طرف باشگاه توسط استاد فرهاد محرمی به همنوردان عزیزم اهدا شد و بعد از اهدا حکم از هتل راهی فرودگاه تفلیس برای برگشت به کشور عزیزمان ایران شدیم.

بابایی‌پور در پایان ضمن تشکر از استاد فرهاد محرمی قیداری رئیس باشگاه اساتید و مربیان قیدار که او را با این شرایط خاص جسمانی در این سفر سخت همراهی کرده است، گفت: بنده این افتخار را دارم که در کنار این مرد با اخلاق و دلسوز  و اعضای خوب باشگاه هم قدم و همنورد شدم.